Nieuwbouw

De gemeente heeft in september 2024 ingestemd met de stedenbouwkundige ontwikkelingen in De Zandput. Dit betreft de bouw van een nieuw gymlokaal/verenigingsgebouw tegenaan het zwembad en de bouw van de nieuwe school op de huidige tennisbanen.

We zijn heel blij dat het nu eindelijk, op de plaats waar wij zo graag een school wilden bouwen, realiteit gaat worden!!

We gaan voor een natuur-/beweegschool, met mooie faciliteiten hiervoor in en rondom het gebouw. De locatie ligt naast het park Welgelegen, waar de kinderen van vele natuuropdrachten kunnen gaan genieten.

Voor de school ligt dan de nieuwe natuurspeeltuin, waar de kinderen ook zeker bij diverse activiteiten gebruik van gaan maken. Er komt een ruim schoolplein, omgeven door veel groen. En hopelijk een buitenlokaal

De gymzaal en het zwembad zijn vlakbij, dus de tijd kan veel efficiënter worden gebruikt dan nu het geval is.

Het totale schoolgebouw wordt kleiner dan we nu hebben. Dat is natuurlijk jammer, maar we krijgen er ook weer andere zaken voor terug.

Er zijn ondertussen al flink wat overlegbijeenkomsten op het gemeentehuis geweest. KOW is hierbij ook betrokken. Liefst maken we er een Kindcentrum van, met opvang van 0 – 12 jaar. Wanneer alles volgens de planning verloopt, zoals de gemeente die heeft bedacht, is de school in 2027 klaar. Daar gaan we dan ook voor!