LIST lezen

We ontdekten dat onze kinderen steeds minder leesplezier hadden. Daarnaast zagen we een daling in de leesvaardigheid. Tijd om aan de slag te gaan!
In het schooljaar 2023-2024 zijn we daarom gestart met het interventieproject LISTLezen IS Top.
De nadruk verschuift daarbij duidelijk van het technische oefenen, bijvoorbeeld van losse woordjes, naar inzetten op leesmotivatie.
Elke dag wordt er minimaal een half uur gelezen, waarbij de leerkrachten beginnen met een “boekenbabbel”.

De kinderen ervaren dan hoe leuk lezen kan zijn!
Ze lezen boeken, die aansluiten bij hun belevingswereld en interesse.
Ook zijn we aan de slag gegaan met onze leesomgeving. Vanuit de subsidie Basisvaardigheden hebben we groot geïnvesteerd in allerlei genres boeken, om het lezen leuker, boeiender en uitdagender te maken voor alle kinderen

Inmiddels hebben we een prachtige schoolbibliotheek met een uitgebreide en actuele collectie.